Logo

Man met jas in Winkelstaart

Vraag en antwoord

Bestellen

Hoe bestel ik een product?

Je kunt je bestelling annuleren zolang deze nog niet in behandeling is genomen. Dit kun je zien in de order onder ‘Status’. Neem contact op met ons via reykjavikmeppel@gmail.com of via telefoonnummer 0522 258380

Het product is niet meer beschikbaar, wat nu?

In de regel zijn de producten die op REYKJAVIK staan beschikbaar in de winkel. Helaas kan het echter voorkomen dat een product toch niet meer beschikbaar is. Wij zullen het totaalbedrag van het product/de producten inclusief eventuele verzendkosten, binnen 5 werkdagen terug storten op je rekening. (Meer vragen over de ‘Retourbetalingen’ vind je onder ‘Retourneren’.)

Het product is niet meer leverbaar, wat nu?

In de regel zijn de producten die op REYKJAVIK staan beschikbaar in de winkel. Helaas kan het echter voorkomen dat een product toch niet meer beschikbaar is.Wij zullen het totaalbedrag van het product/de producten inclusief eventuele verzendkosten, binnen 5 werkdagen terug storten op je rekening. (Meer vragen over de ‘Retourbetalingen’ vind je onder ‘Retourneren’.)

Overige vragen

Heb je vragen over een specifiek product? Neem dan contact op met ons op. De contactgegevens vind je via 'Winkel' in ons hoofdmenu.

Voor overige vragen over het bestellen van een artikel kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website, via reykjavikmeppel@gmail.com of via ons telefoonnummer.

Betalen

Welke betaalmogelijkheden biedt REYKJAVIK?

REYKJAVIK biedt verschillende betaalmethodes. Voor deze betaalmethodes brengen wij geen extra kosten in rekening.

Als je gebruik maakt van internetbankieren via ABN Amro, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Knab, Regiobank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers dan is iDeal de gemakkelijkste en snelste manier. Daarnaast kun je betalen met Creditcard.

Betalen via iDEAL

  • Je kunt betalen via ABN Amro, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Knab, Regiobank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers. Betalen via iDeal gaat op dezelfde manier als internetbankieren. Je hebt je bankpas en identificatiemethode nodig.
  • Je betaalt op de vertrouwde manier van internetbankieren.
  • Je betaalt via de veilige software van internetbankieren.
  • Betaling via iDeal is gratis.

Betalen met creditcard

  • Je kunt betalen met een MasterCard en met Visa. Via een beveiligde SSL-server voer je je creditcardgegevens in. Je herkent de beveiligde SSL-server aan de gesloten sleutel bovenaan je scherm. Als de creditcardmaatschappij de betaling heeft goedgekeurd, wordt je bestelling verstuurd. Je betaalt hierbij alleen de kosten die je creditcardmaatschappij rekent. Voordelen van deze betaalmethode:
  • Je betaling gaat via een beveiligde SSL-server.
  • Wij berekenen geen extra kosten voor betalen met creditcard.

Overige vragen

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via reykjavikmeppel@gmail.com of via telefoonnummer 0522 258380.

Verzenden

Wat is de levertijd?

Wij streven ernaar de door jou bestelde producten zo snel mogelijk op te sturen. Gewoonlijk worden de producten binnen 3 werkdagen verzonden.

Welke verzendmethodes gebruikt REYKJAVIK?

REYKJAVIK werkt voornamelijk met PostNL.

In de bevestigingsmail lees je: ‘Verzonden’.

Bestellingen die op werkdagen vóór 17:00 uur op de post worden gedaan, worden dezelfde dag nog verzonden. Je bestelling wordt de volgende dag (m.u.v. zondag) bezorgd.

PostNL bezorgt op maandag t/m zaterdag tussen 09:00 en 18:00 uur.

Let op: Sommige winkeliers zullen jouw bestelling op een later tijdstip op de post doen. Pas wanneer je een verzend mail ontvangt, weet je zeker dat je pakketje onderweg is.

Wanneer je op de dag van bezorging niet aanwezig bent op het door jou opgegeven bezorgadres, wordt het pakketje door PostNL aangeboden aan je buren. Je ontvangt een kennisgeving met informatie over het afleveradres. Wanneer de pakketbezorging ook niet lukt bij je buren, ontvang je een bericht van de bezorger. Hierop staat een ‘niet-thuis-code’. Via de aangegeven link kun je een keuze maken voor een tweede pakketbezorging op een dag, tijd en locatie dat het jou beter uitkomt. Met deze tweede bezorging weer niet aanwezig? Dan kun je het pakketje, met de kennisgeving van de postbezorger en een geldig legitimatie bewijs, ophalen bij één van de PostNL Postkantoren.

Wat kost verzenden buiten Nederland?

Onze producten worden binnen Europa geleverd. We leveren naar alle adressen in de landen uit onderstaande tabel. Ook de verzendkosten vind je in deze tabel.

Overige vragen

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via reykjavikmeppel@gmail.com of via ons telefoonnummer.

Retourneren

Kan ik mijn bestelde product(en) retourneren?

Ben je niet tevreden over een geleverd product, of is de maat niet goed? Vrijwel alle producten kunnen geretourneerd worden. Je kunt de producten binnen 14 dagen na ontvangst annuleren en het retour aan te melden. Vanaf het moment retour melden moet het product binnen 14 dagen terug gestuurd zijn. Na aanmelden van het retour wordt het orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen terug gestort. Het artikel wat u retour wilt doen kan ook bij ons in de winkel worden terug gebracht of worden geruild.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Uw retourzending zal na ontvangst van de goederen per e-mail worden bevestigd. Het aankoopbedrag van het retour storten wij nadat u de melding van retour heeft gedaan binnen 14 werkdagen (na melding retour) terug op de rekening waarvan het bedrag afkomstig is.

Wat kan niet geretourneerd worden?

Hoe werkt retourneren?

Alvorens een product te retourneren aan een winkel, meld je de retour aan op de website van REYKJAVIK. Dit doe je door het Retour Aanvraag Formulier in te vullen.

Je retourneert het product aan de winkel waar je het product hebt besteld. Je kunt het product per post terugsturen naar de winkel, maar je kunt het product ook zelf terugbrengen. Het adres van de winkel kun je vinden op onze website onder 'Winkel', alsmede op de factuur die je bij je bestelling ontvangen hebt. Het is helaas niet mogelijk om de retourbetaling in de winkel te ontvangen. Meer informatie hierover vind je onder ‘Wanneer ontvang ik de retourbetaling?‘

Kan ik mijn bestelde product ook ruilen?

De mogelijkheid bestaat een gekocht product te ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat of kleur. Neem hiervoor contact met ons op via reykjavikmeppel@gmail.com of via ons telefoonnummer.

Wat kost retourneren?

Bij het retourneren van een product ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten hiervan. Als een pakket niet voldoende gefrankeerd teruggestuurd is naar ons, kunnen wij het pakket helaas niet aannemen. Breng je het product/de producten zelf terug naar de winkel, dan zijn hier vanzelfsprekend geen kosten aan verbonden.

Wanneer ontvang ik de retourbetaling?

Zodra het product is afgeleverd en de retour is geaccepteerd, ontvang je een hiervan een e-mail. Het totaalbedrag van het product/de producten inclusief eventuele verzendkosten en exclusief retourkosten, wordt dan binnen 5 werkdagen teruggestort op je rekening. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee je de betaling van jouw bestelling hebt gedaan. Het bedrag kan dus teruggestort zijn op je bankrekening of op je creditcardrekening. Na onze retourbetaling verschijnt het bedrag niet altijd meteen op je rekening. De termijn waarop het bedrag bij ons afgeschreven, en bij jou bijgeschreven wordt, is afhankelijk van je bank/creditcardmaatschappij/enz.

Ook wanneer je jouw retour terugbrengt in de winkel wordt het bedrag teruggestort op de rekening waarmee je de betaling van jouw bestelling hebt gedaan. Omdat de betalingen via een digitaal systeem verlopen, is het helaas niet mogelijk om de retourbetaling in de winkel te ontvangen.

Overige vragen

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via reykjavikmeppel@gmail.com of via telefoonnummer 0522 258380.

Retouraanvraag Formulier

Klik hier voor het formulier

Garantie & Klachten

Heb ik garantie op de producten van REYKJAVIK?

Gaat een door ons geleverd product onverwachts kapot, dan heb je daar vanzelfsprekend garantie op. In dit geval neem je contact met ons op. Wij zullen er alles aan doen om het probleem op te lossen.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Wij behandelen alle bestellingen met grote zorg. Helaas kan het echter voorkomen dat je een verkeerd product toegestuurd krijgt. In dit geval neem je contact met ons op. Wij zullen er alles aan doen om het probleem op te lossen.

Overige vragen

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via reykjavikmeppel@gmail.com of via ons telefoonnummer.

Mijn Account

Hoe maak ik een account aan op REYKJAVIK?

Ga naar registreren rechts bovenin onder ‘Account’ en vul je gegevens in. Klik op ‘Registreren’ om je registratie definitief te maken. Na voltooiing van de registratie ontvang je een bevestigingsmail. We gaan zorgvuldig met je gegevens om. De gegevens worden niet verkocht of ter beschikking gesteld aan derden, tenzij specifiek aangegeven.

Winkel eenvoudig op REYKJAVIK door je aan te melden bij ieder bezoek. Klik daarvoor op ‘Log in’ onder ‘Account’ en vul je e-mail adres en wachtwoord in. Winkelen zonder ingelogd te zijn kan ook, bij de bestelling van producten meld je je dan alsnog aan.

Hoe wijzig ik de gegevens van mijn account?

Na ingelogd te zijn kun je je gegevens wijzigen. Dit doe je door naar je account te gaan en op ‘Gegevens’ te klikken.

Hoe verwijder ik al mijn gegevens?

Wil je uit onze database verwijderd worden? Neem dan even contact met ons op via reykjavikmeppel@gmail.com.

Overige vragen

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via reykjavikmeppel@gmail.com of via telefoonnummer 0522 258380.

Reykjavik Meppel - 05 22 25 83 80